İçerik Pazarlamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik Pazarlamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik pazarlamacılığı yani İngilizce açılımı content marketing olan pazarlama yöntemi ilk defa 2001 senesinde ABD kökenli joe pulizzi sayesinde ortaya çıkmıştır. Devamında dünya çapında büyük bir ilgi görmüş ve kullanıcılar arasında kullanılan yöntemlerden biri haline gelmiştir.

Pulizzi ortaya koymuş olduğu pazarlamayı şu şekilde açıklamıştır;

İçerik pazarlama net olmasa da doğru şekilde seçilen hedef kitleyi potansiyel müşteriye çevirmek, kullanıcıları siteye çekmek onları potansiyel müşteri haline getirmek için içerikler üretmek ve bunların belirli kanallar sayesinde dağılmasını imkan veren pazarlama faaliyeti olarak tanımlamıştır.

Diğer anlamda ise içerik pazarlama her satış getiren pazarlama faaliyetlerinin arkasında yer alan en önemli araçtır.

Google’un öncelikle içerikleri indexlemesini ele alacak olursak içerikler üretilmeden pazarlama olmadığına göre asıl sorulması gereken bu içeriklerin nasıl pazarlanacağı olmalıdır.

 Kaliteli İçerik Pazarlaması İçin Geçerli Olan Çok Alternatif  Yer Alır. Bunlardan Önce Atılması Gereken Adımlar İse Şu Şekildedir;

•Hedef kitle en başta doğru şekilde belirlenmeli, devamında bu hedef kitlenin internet ortamında ki istek ve ihtiyaçlarını gözlemleyerek net şekilde davranış ve tutumlarını belirlemelisiniz,

•İnternet mağazanızda, kullanıcıların kişisel verilerine göre oluşturulan, onlarda merak uyandıran, ilham ve bilgi sunan veriler paylaşmalısınız,

•Çok sayıda sosyal medyada hesaplar oluşturmalı, düzenli içerikler paylaşmalı ancak paylaşım yaparken sürekli ürün ya da hizmetlerden bahsetmekle beraber kendiniz ve ekibinizle ilgili paylaşımlarda da bulunmalı ya da gündem de olan konular hakkında paylaşımlar yapmalısınız,

 

•Responsive tasarımlı bloğunuzda kendi üretmiş olduğunuz makaleleri, içerikleri düzenli aralıklarla kullanıcılarınızla paylaşmalı, onların yorumlarına yanıtlar vermelisiniz,

•Kullanıcılarına uzman olduğunuz konular hakkında bilgi sunacak içerikler, yaptığınız işle ilgili kısa ve faydalı bilgiler, e-bültenler oluşturarak onlara heyecan verici deneyimler sunabilirsiniz.

Bunları yaparken dikkat edilmesi gereken nokta site ziyaretçilerinin davranışlarının ve tutumlarının ölçümlenmesi ve buna göre sitede ya da yaptığınız içeriklerde ilgili düzenlemelerin yapılmasıdır.

Bunun için ücretli ya da ücretsiz olarak sunulan Google araçlarından yardım alabilirsiniz. Ek olarak içerik pazarlama çeşitli kampanya tanımlamaları yaparak hangisinin size daha kar getirdiğini de izlem araçlarıyla net bir şekilde görebilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir